Erhvervsjournalist

Ekstern og intern kommunikation

Der er gode historier at fortælle om enhver virksomhed – til kunder, kundeemner, medarbejdere, samarbejdspartnere, investorer og andre interessenter. Historier, der kan fortælles via mange forskellige medier. Denne kommunikation skal naturligvis koordineres med virksomhedens marketingindsats og teksten målrettes den enkelte målgruppe.
Det er en ydelse, jeg leverer på freelance-basis (siden 1994). Jeg er medspiller, når det gælder de strategiske overvejelser, som ligger til grund for det hele. Og jeg gennemfører interviews, skriver artikler og rådgiver om den grafiske produktion.

Virksomhedsprofilering, som gør en forskel

Forskellen ligger i at give virksomhedens kommunikation den rigtige drejning og en anderledes vinkel. Så vil der også kunne mærkes en forskel i responsen.
Jeg løser erhvervsjournalistiske opgaver af enhver art:

  • Nyhedsbreve.
  • Medarbejderblade.
  • Profilaviser og –magasiner.
  • Brochurer og foldere.
  • Artikler iøvrigt.
  • Bøger.
  • Hjemmesider.
  • Pressemeddelelser.
  • Anden kommunikation, der skal udformes målrettet og opmærksomhedsskabende.

Tekstforfatter

Ord der sælger

Jeg skriver tekster til brochurer, salgsbreve, hjemmesider og anden reklame og kombinerer gerne journalistisk tæft med tekstforfatterens ord, der sælger.
Reklame skal flytte noget. Varer. Holdninger. Kontakter. Et omhyggeligt valg af ord, en overraskende måde at udtrykke sig på er et vigtigt middel til at opnå den effekt, du ønsker. Leg med ordene, ryst dem en ekstra gang, sæt dem ind i nye sammenhænge – og pludselig har du en tekst, som rykker.

Jeg beskæftiger mig med hele spektret af reklamemidler og kan arbejde med på en opgave fra den allerførste research over koncept- og idé-fasen til den færdige brødtekst.
Ekstra kapacitet, nye øjne der ser anderledes på opgaverne, friske impulser, flere strenge at spille på eller slet og ret en tekstforfatter – uanset hvordan jeg måtte passe ind i din organisation, så leverer jeg teksten.